Главная > Server 2008 > Windows Server 2008 SMTP Service logging

Windows Server 2008 SMTP Service logging

Если установленная SMTP на Windows Server 2008 не пишет лог, то:

1) Install ODBC Logging module (role service in Server Manager)

2) Stop / Start the SMTP Service

3) Verify your SMTP service is configured for logging.  It’s not on by default.

4) Try a local telnet test (assuming the telnet client is installed)

5) Look at your log folder.

To Reproduce the logging ‘behavior’

1) Install Windows Server 2008 (obvious step)

2) Install the basic web server components. (static content with anonymous user)

3) Install telnet client and SMTP services

4) Enable logging on SMTP instance

5) try a telnet test locally

6) Verify the smtpsvc folder isn’t in the location you configured for logging (default is c:\windows\system32\logfiles)

7) Add the ODBC logging module (no iisreset is required) *Or in my tests there wasn’t

8) Stop / Start the SMTP service (net stop smtpsvc && net start smtpsvc)

9) Try another telnet test

10) Verify the SMTPSVC folder is present.

Написано:

Steve Schofield
Microsoft MVP — IIS.

http://weblogs.asp.net/steveschofield/archive/2008/02/29/windows-server-2008-smtp-service-logging-tip.aspx

Рубрики:Server 2008 Метки:
  1. Комментариев нет.
  1. No trackbacks yet.

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход / Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход / Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход / Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход / Изменить )

Connecting to %s

%d такие блоггеры, как: